23.07.12

Будапешт

Будапешт привітне старе місто. Тут у нас була автобусна екскурсія з невеличкими зупинками, щоб пофотографувати визначні місця. Спочатку в гористій Буді ми зупинились в дуже гарному декоративному королівському замку. Посеред замку стоїть величезний готичний собор короля Маатіаша. Саме так з дуже довгим “аа” вимовляв гід. Думаю в угорській мові розрізняють довгі і короткі голосні. Саме через дивну вимову я запам’ятала як того короля звали :) Біля собору є готель Хілтон, на відкритті якого пра-дідусь Періс сказав, що це найгарніший готель з усіх їхніх Хілтонів.

Поблизу собору є палац тих же Габсбургів, які ніколи тут не бували, але чомусь вирішили за потрібне побудувати собі резиденцію раптом-що. З площі резиденції відкривається чудесний вид на панораму Пешту через Дунай. Тут є статуя Бельведеру, тому самому французу, котрий побудував собі палац у Відні. Угорці люблять його за те, що він свого часу зі своїм військом відбив напад турків.

Після пішої екскурсії ми спустились до автобуса, переїхали через міст Свободи до рівнинного Пешту і направились до славнозвісного парламенту. По дорозі був якийсь собор, але гід вирішив, що в нас обмаль часу, тому ми там не зупинялись і я не запам’ятала як він звався. Тоді зупинка біля Парламенту, він вражає величчю оздоби і тим, що вже у той час було продумано систему природного кондиціонування приміщення. Повітря проходить через підземні ходи, охолоджується і тоді потрапляє в приміщення. Тому влітку там не гаряче. Раніше в Угорщині був двопалатний парламент, а тепер одно. Через те одну із зал засідань віддають в оренду під різні громадські заходи та потреби.

Остання наша зупинка була біля площі Свободи. “Визначним” моментом є те, що тут поблизу взагалі нема обмінників, особливо після обіду, особливо в суботу. Тому будьте обачними наміняйте заздалегідь форинтів.

Далі ми пройшли в міський парк. Тут є декоративний замок Вайдахуняд і купальні Сечені. Купальні у вихідні коштують трішки дорожче. Побувати в Будапешті і не зайти в купальні ви просто не можете. Не варто і згадувати, що ви повинні захопити купальні костюми, або доведеться купувати на місці за шалені гроші. Це був відпочинок для тіла і душі. Дуже гарна архітектура, корисна водичка і веселі людишки навколо :) Покупались, попарились і пішли шукати де би то поїсти.

Українські туристи порадили ресторанчик «Паприка». Від площі Свободи одразу повернути на ліво, трохи пройтись (не прямо по центральній вулиці, як зробили ми). Тут ми нарешті замовили гуляш (він майже не відрізняється від чеського), і курча в сливовому соусі з картопляними крокетами… Люди… яке то було щастя поїсти такого доброго… і там можна розплачуватись євро :) і там персонал говорить по-англійськи і по-російськи… короч повне відчуття комфорту…

Будьте обережні бо порції достатньо великі.

Я сподіваюсь туди повернутись.